måndag 6 maj 2013

dyraste slottet

riktigt dyrt och riktigt fint. Det är nog inte många som kan köpa det här slottet. Och det är ju inte bara ett slott man säljer utan en väletablerad verksamhet med gott rykte:

Thorskogs Slott Västerlanda, pris 54 000 000 kr.
Mäklaren Eklund Stockholm New York skriver: "Strax norr om Göteborg tronar Thorskogs Slott upp sig i en miljö som man nästan bara kan drömma om - en engelsk park, med Göta älv och Svartedalens trolska urskog alldeles inpå knuten på slottet.  Thorskogs Slott är ett av de mest omskrivna slotten i Sverige tack vare dess goda mat, stjärnkockar, övernattning av presidenter, inspelning av flera filmer..."


Thorskogs slotts hemsida här, för dig som känner att det prismässigt är mer rimligt att bo här en natt än att köpa stället. Jag kan rekommendera en romantisk helg här eller en underbar middag!

Thorskogs Slott är ett ställe som jag har minnen från - en julmiddag tillsammans med ett företag jag arbetade för en gång, där vi drack för mer pengar än vi åt. En konferens i fin miljö med fantastisk mat och vinprovning. Samt att jag en gång för länge sedan skulle till ett stall i närheten med häst och hästtransport. Jag körde upp vid skylten Thorskogs Slott och hamnade i slottsparken med krattad grusplan och fina rosenparkeringar, runt vilka jag tog ett varv med hästtransporten innan jag insåg att det var lite fel... ;) (då skämdes jag)

 

1 kommentar:

  1. Visste inte att slottet är till salu, tack för tipset

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...