tisdag 7 maj 2013

gårdshotell

inte riktigt lika dyrt som slottet igår - men fortfarande dyrt. Inte riktigt lika fint boende som slottet igår - men riktigt trevligt boende. Inte riktigt lika bra mat som slottet igår - men nästan lika dyrt ;)

Igår skrev jag om Thorskogs Slott idag handlar det om Sköllens Gårdshotell i Brantevik, Simrishamn Skåne. Till salu för 15 800 000 kr.





Era Bostadsmäklare Brink & Co skriver: "Gårdshotell med fantastisk havsutsikt längs kustvägen söder om Simrishamn. Här finns både boningshus från sekelskiftet, gårdshotell med förstklassig restaurang, konferensmöjligheter och butik. Nio smakfullt inredda dubbelrum med toalett och dusch, 2 lägenheter..."
Verksamhetens hemsida här.

Not 2014-05-26: till salu igen nu för 11 975 000 kronor.

Här bodde vi en sommar för några år sedan när vi var på semester i Skåne jag och Mannen och barnen. Vi hyrde en lägenhet med två sovrum och eget kök. Jättefint boende och bra läge med utsikt över havet. Vi åt en god middag och drack gott vin på Sköllen, det enda negativa var att vi kanske skulle ha frågat om priset innan. Det blev nu en dyr överraskning när vi skulle betala hotellnotan vid hemresan;)

Jag vet inte men till min dröm om ett Bed & Breakfast i Skåne skulle jag nog hellre ha valt Stjärnegården?  Det som skiljer förutom priset, är väl att Sköllen även har ett vackert bostadshus.

Och om jag får reflektera så verkar det finnas många B&B till salu i Skåne just nu. Och jag är inte säker på att det är ett bra tecken på lönsamhet i branschen? Eller säger det mer om fastighetspriser i Skåne?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...