fredag 10 maj 2013

rokokosoffa

jag har "ärvt" en rokokosoffa i röd sammet. Ett hopplöst objekt som inte ens går att sälja på blocket för 500 kronor trots att jag försökt i några månader. Ska jag vara ärlig så är den inte ens skön att sitta i. Och jag har ingen plats hemma att ha den på. Soptippen nästa?



Men så hittade jag bilden nedan på en guldmålad rokokosoffa med vitt tyg. Hmm det där var ju faktiskt snyggt! Eller lite småroligt i alla fall.


Fast jag vet inte riktigt var jag ska ställa den ändå? Och det kostar nån krona att klä om en soffa. Det blir nog soptippen...

För skojs skulle gjorde jag en bildsökning på Google:

bildlänk


bildlänk till två bilder ovan
6500 kr vill nån ha på för den här på Blocket
bildlänk där Moa också visar hur man gör!
mycket snyggare än min, bildlänk
bildlänk
bildlänk

bildlänk till de båda bilderna ovan
Är du intresserad får du skicka ett mail eller kommentera före 07.00 imorgon bitti och vara beredd att hämta i Falköping lördag fm - annars blir det soptippen.

2 kommentarer:

  1. Hej såg att ditt inlägg e gammalt nu så du har nog inte dom kvar men tänkte kolla iaf mvh lina

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...