tisdag 21 maj 2013

vem storstädar egentligen

så här gör inte normala människor säger min tonårsdotter.



Vad det är? Storstädning av badrummet. Hur kan det bli så dammigt i ett badrum? Och det där med vitt kakel är väl fint men man måste ju putsa alla väggarna varje vecka om det ska se blankt och fint ut (och det orkar inte jag). Och kakelfogarna är inte så lätta att göra rent de heller. Glasväggar i duschen - fint men oj vilket jobb att rengöra.

Så nån gång om året storstädar jag. Inte hela huset på en gång men ett rum då och då. Tvättar textilier, rensar ur lådor, slänger, dammar ovanpå skåp och i skåp, torkar lister, dammsuger tak och väggar. Gör du sånt? Eller gör du det varje gång du städar? Eller bara min generation som har sett våra mammor göra det och tror att det behövs? Eller beror det på att jag bott på landet där man måste storstäda varje höst för att bli av med flugskiten och spindlarna?

Men det blir ju smutsigt! Eller så är jag pedant?

Hitta detta husmorstips hos Houzz.com, skulle läst det först...

Not 2013-05-23 Kunde inte låta bli, här är en artikel om en galen människa (hemmafru?) som städar hela veckan...

2 kommentarer:

  1. Så skönt! Har en kompis som städar ett rum om dagen! Det tar inte så lång tid och det är alltid rent och fint. Försöker lära mig av henne, men så hoppar man över någon dag eller två och då är man ju tillbaka på ruta 1!

    SvaraRadera
  2. Lite Feng Shui över storstädning? Att få rent omkring sig.
    /Susanna

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...