söndag 12 maj 2013

Vintersol, verkligheten

Kanske ser drömmen om ett hus i solen ut på det här sättet i min prisklass? House for sale in San Giovanni Lipioni, Chieti, Italy 39 500 EUR.




En hel del jobb kvar så att säga. Är det här en mardröm eller en dröm om vinter i solen i framtiden? Men å andra sidan när man ser utsikten på bilden nedan kanske det är värt slitet?


Not 2013-05-16 Jag hittade en artikel i Alingsås Tidning som heter "min gamla Italien-idyll är för evigt borta":
"Att besöka ett turistparadis när det inte är turistsäsong är annorlunda. Eftersom jag varit i Italien flera gånger tidigare trodde jag att jag visste vad jag skulle få. Men, istället för den lufttorkade skinkan, antikens ruiner, pecorino, kvarteren i Trastevere, det vackra språket, den himmelska glassen, vinet och medelhav, kom min blick att fångas av något annat."
"Vi gjorde dagsutflykter i Lazio och söderöver mot Neapeltrakten och jag uppfattade en slitenhet i människors ansikten som jag inte sett i landet tidigare, fasader där patina övergått till rent förfall, maffiaspår i form av sopor i vägrenen vid infarterna till Neapel, sexism i tv och reklam."
Kanske något att tänka på inför en flytt eller köp av fastighet i Italien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...