måndag 10 juni 2013

uterummets inredning klar

jag har bloggat förut om vårt uterum se "bygget är klart", och att vi tidigare i vår påbörjade målningen "det är ju bara att måla". Nu är det klart! Så här blev det:

färdigmålat vitt, 3 lager och mycket jobb var det!
till vänster i uterummet är det en "vardagsrumsdel". Mannen svetsade för länge sedan en järnsoffa. Madrassen har nu fått ny klädsel och nya kuddar. Stolarna tror jag kommer från IKEAs PS-serie - jag har fått dem. I stolarna fusk-fårskinn från IKEA för 69 kr/st. De stora ljuslyktorna är ljuvliga. Se nedan också
 
i taket hänger en målad stång med kedja till taket och krokar att hänga ljuslyktor från Village i. I efterhand drog vi fram ström för musikanläggningens skull men från början var det meningen att bara använda levande ljus som belysning.
"matsals-delen" Två bord snickrade av överblivna plankor från golvet, de kan ställas ihop till ett enda långbord eller som här till ett stort bord. Alla stolarna är köpta på second hand och målade matt svarta av äldsta dottern. Till höger i bild har Mannen byggt en bänk för förvaring och som sittplats. Över det finns en hylla. Där har jag plastbackar med lock och förvarar allt porslin, bestick, servetter och annat man behöver när man äter här ute.
väggen med blomtavlor som jag har bloggat om förut. Jag har under en tid köpt massor av olika blomtavlor på rea, fått dem och köpt dem på baklucke-loppis.
När vi hade invigning av nya uterummet (student för dottern) så var jag bara tvungen att köpa det här matchande vinet!
Och så här ser det ut utifrån. Och nej fotografering är inte min starka sida...
Det jag är mest nöjd med när det gäller inredningen är att det inte har kostat så mycket. Mest pengar har jag nog lagt på tyg till gardiner och till att klä madrassen i soffan. Mycket har jag fått, en del har jag köpt på baklucke-loppis, stolarna har vi köpt second hand, mycket porslin och prydnadssaker är också återanvänt.

Meningen var att det skulle se ut som ett "växthus" - om inte naturen alltid bjuder på blommigt och grönt så kanske man kan hjälpa till lite. "Mycket prylar" var Mannens kommentar. Ja, mer än vad jag brukar använda, men här var det lite skoj.


2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...