fredag 20 september 2013

60-tals hus inredning

om jag köpte ett 60-talshus just nu så skulle jag inreda det så som bilderna nedan. Inte strikt 60-tal men de här möblerna och färgerna tycker jag skulle passa i ett 60-talshus. Strikt, rakt, enkelt. Färgerna skulle vara vitt, svart och naturmaterial som ek och svart granit tillsammans med en och annan stark färgklick.

kök - inga överskåp, raka långa linjer, vitt eller ek, 60-talstapet, lätta matsalsmöbler, svarta köksmaskiner.
sovrum - stor säng med stoppad huvudgavel, gärna vit heltäckningsmatta, speglar, fondvägg av ek kanske
vardagsrum/allrum - Ikeas serie Stockholm passar, grafiskt vitt och svart, stor soffa, svart granit runt braskaminen
badrum, gärna grått kakel/klinker tillsammans med vitt och ekmöbler, två handfat, fristående badkar.
Gillestugan skulle jag göra om till tonårsrum med fototapet, vita möbler, inbyggd belysning, golvvärme.
Två barnrum/gästrum borde det finnas och de inreder jag lika ett i grönt och ett i rosa. Ränder eller Marimekko?
...med varsin skön fåtölj, inbyggda garderober och skrivbord, lätt skrivbordsstol i färgglad plast, kanske en dagbädd som säng.

2 kommentarer:

  1. En del vill ha sin braskamin stående i ett hörn där den är ur vägen och ingen kan gå emot den. Då kan en modell med en glaslucka på framsidan vara det allra bästa, så att man kan se de sprakande lågorna men den ändå är täckt mot väggarna. En del väljer dock att ställa sin kamin längs med en vägg, där man kan komma åt den från alla håll. Då kan det vara trevligt med tre glasdörrar, en på varje sida, för att riktigt kunna njuta av elden. Det handlar ju inte bara om värme utan om en upplevelse också.http://www.braskamineristockholm.se/

    SvaraRadera
  2. Reklam reklam. .. och det på min sida, utan ersättning??? Tja en braskamin är mysigt det håller jag med om. Spam är trist.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...