måndag 16 september 2013

B&B i Frankrike

En gång hade jag ju en dröm om ett B&B i Frankrike. Sen kom jag på att det nog är rätt så jobbigt med franskan och fransk byråkrati? Men jag följer fortfarande Hus i Languedoc. Så för dig med längre bort-drömmar än vad jag har finns det några fantastiska fastighetsobjekt där.

Vad sägs om charmigt B&B med bra verksamhet för 357 000 EUR? Se nedan


Eller stort vinbondehus med trädgård för 275.000 EUR? Se nedan


Eller Gediget stenhus med stor gård, potential för B&B/ gîtes för 540.000 EUR? Se nedan


Eller 1700-talsegendom med trädgård och 2 gîtes / gästlägenheter för 674.000 EUR? Se nedan


De franska husen ovan har varierande grad av renoveringsbehov. Vill du ha tips på hur ett vindsrum kan inredas så se det här inlägget:



För dig som inte tyckte att det där var nog finns det större och dyrare fastigheter i Frankrike:
"Provençal Wine Estate Price: $12,800,000 Location: France This six-bedroom, 18th-century house also has a three-bedroom caretaker's residence, helicopter pad, 10 acres of vines, olive trees, a swimming pool and a large lake."


Själv har jag nog bestämt mig för att mitt B&B skall ligga i Skåne. Eller kanske blir det bara någon extra lägenhet att hyra ut vid sidan av min drömfastighet i Skåne?

Jag har inte hittat Det Rätta ännu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...