söndag 22 september 2013

helgsysselsättning för en husintresserad

I lördags var jag och mannen nere i Skåne igen och tittade på hus/gårdar till salu. En lång dags färd... Två jättefina gårdar med potential att bli B&B. Men dyra. Så nu får vi räkna och fundera och pruta och förhandla med banken ett tag igen. Det tar tid och energi. Det jobbigaste är nog att hoppas och sedan inse att det är hopplöst - för att det blir för dyrt, för att banken är "snål" eller för att någon annan vinner budgivningen. Eller för att det finns trämask eller fukt, se "drömhuset var inget drömhus".

Förutom det har vi köpt en ny soffa. Jag har skrivit om min soffångest förut i "blå soffa..." och "mitt vardagsrum..."  och här. Vi hade tittat på soffan länge men tyckte att den var för dyr. Så vi har tittat på andra soffor och skjutit på beslutet. Men en dag fanns den där:


Nu står den i mitt vardagsrum:

ja, klädseln ska snart in på kemtvätt och lite ommöblering ska ske snart. Men soffan är stor och skön!
Nu saknas elementskydd och lite annat.

Det enda problemet är katten. Katten hade förra soffan som klösbräda. Nu har jag köpt en sådan där kattklätterställning att vässa klorna på. Den tycker katten inte om. Katten gillar soffan. Vi har försökt uppfostra henne (jo det går faktiskt att uppfostra katter), så nu tror hon att hela vardagsrummet är förbjudet område.



Idag fortsatte vi att göra om storasysters rum till lillasyster (fast i ärlighetens namn hade vi inte så mycket energi):





Det är ganska trist med renoveringar i det där stadiet? Är det någon som tycker om att spackla och att slipa spackel? Här var det mycket gammal tapet som lossnade.

Ovan kan nästan räcka (och bli över) för en husintresserad bloggare för en helg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...