tisdag 10 september 2013

spontanköpa hus

Att spontanköpa ett hus låter ju ganska skoj faktiskt!? Problemet är väl att man faktiskt behöver ha pengar till det. Få människor har några miljoner över som de kan använda vid ett impulsköp av ett hus.

Fast det var med liten rysning jag läste titeln på tv-programmet, eftersom just spontanköpa ett hus skulle kunna hända i min värld. Hade jag råd skulle jag gärna göra det. Till min fördel får väl sägas att jag kan räkna och det hindrar mig från de värsta dumheterna. Tyvärr vet jag flera familjer som inte kan räkna på vad ett hus kostar, sticker huvudet i sanden för alla kostnader.

Såg du förra veckans avsnitt av Lyxfällan? Bilden nedan från Expressens artikel.

"nn älskar att spontanshoppa. Illa när det gäller lyxmat, värre när det gäller en villa"
Lyxfällan är ett ganska roligt tv-program faktiskt. Eller tragiskt kanske man ska uttrycka det. Eller höjden av förnedrings-tv.

Och som av en händelse råkar Lendo annonsera på Lyxfällans site... Från twitter-kommentarerna: "Lendo sponsrar #lyxfällan. Sånt roar mig. #ironi i toppklass."

Så det kanske är bättre att "fönstershoppa" hus på Internet. Det bli i alla fall billigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...