tisdag 15 oktober 2013

B&B för den med stora planer

Jag har ju skrivit förut om att jag har en dröm en dag om att köpa och driva ett B&B, helst i Skåne. Men så här stora planer törs jag inte ha:




Skolgatan 20A Hammenhög, Simrishamn, pris 4 750 000 kronor.

"På tre plan + hel källare finns Café, konferensrum, sällskapsrum med kök, 22 gästrum med plats för totalt 52 övernattande, ägarlägenhet. I källarplan finns en restaurang med 60 platser + uteplatser." ... "I parken, på över 11.000 m², runt byggnaden har man haft konserter, teater, cirkus, grillkvällar och mycket annat."

Det där låter nästan lite skrämmande stort att göra till en lönsam verksamhet. Men dock är fastigheten mycket prisvärd om man jämför med vad man får för pengarna jämfört med andra mindre B&B verksamheter som finns ute på annons just nu. Och huset är jätteläckert! Här finns möjligheter. Stora möjligheter (och mycket jobb?). Verksamheten heter Valnöt & Kaprifol.

ett sånt här kök känns mest skrämmande om man som undertecknad kan lyckas med att bränna vid rostat bröd;)

och hur mycket personal krävs för att göra alla gäster som ryms här mätta?
Men visst blev jag frestad. Tyvärr måste jag någonstans dra gränsen mellan realist och drömmare. Kanske något för dig?

Vad tycker du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...