fredag 11 oktober 2013

utsikt i Skåne

Jag har en dröm om att den dag flytta till Skåne. Och då är det en sådan här utsikt jag drömmer om:

ni ser havet där borta bortom åkrarna, eller hur! Tala om öppet landskap.
Men ändå några stora träd vid gården - det behövs nog.

Eller kanske en sandstig ner till sanddynerna vid havet? Länk tomt till salu för 3 milj kr
se mitt inlägg om ett Orangeri i Ingelstorp för fler bilder till denna fantastiska vy.
längst bort på den vägen vill jag bo... (om jag får en 4WD) bildlänk
sååå vackert det här är en tomt där du kan bygga drömhuset, bildlänk
så var det bara den där detaljen med hur mycket en sådan där utsikt kostar...

Läste en gång att det där med utsikt tydligen är ganska primitivt beteende hos människan. Stenåldersmänniskan ville bo högt upp på en kulle i sin grotta med utsikt över jaktmarkerna för att se bytet och eventuella fiender på långt håll. Sen ville de krypa in i tryggheten i sin lilla grotta med sina närmaste och värmas av den öppna elden. Så tankemässigt kanske evolutionen inte har kommit så långt? En varm och trygg "grotta" där vi tillsammans med nära och kära kan känna trygghet, en öppen spis där elden sprakar och en vacker utsikt över öppna vidder är fortfarande vad människor längtar efter. Tekniskt sett och standardmässigt har dock våra grottor utvecklats en hel del sedan stenåldern. Tack och lov för det;)

vad tycker du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...