onsdag 27 november 2013

sovrummet som äntligen blev klart del I

Nu är äntligen dotterns sovrum klart.

Storasyster hade rummet först, nu har storasyster åkt till USA för att studera och lillasyster fick då det största rummet. Som jag tycker är nästan lägenhetens finaste med egen dörr till balkongen. Så här såg rummet ut från början. Beige tapet och mycket rosablommigt.


Jag skrev om början på renoveringen i september - "helgsysselsättning för en husintresserad". Då hade vi precis börjat slita ner de gamla tapeterna för att spackla och slipa. Sen var det lagningstapet (de är svåra att handskas med!). Jag har målat med ultramatt väggfärg från Happy Homes Färgtrend. Mycket dyrare. Om jag kunde se någon skillnad mot vanlig väggfärg? Tja, den är väldigt täckande, att måla vitt med färgen var nästan jobbigt för ögonen för den är "djup" i färgen, trots att det här ju bara är vitt. Värt prisskillnaden - vet inte riktigt.

 

Fondvägg ville dottern ha. Silverfärgad. Jag blir lite mörkrädd när det står Luxury på rullen och tapeterna kostar sådär tusenlappen per rulle. Då gör man inte gärna fel. Mina egna bilder på tapeten är inte så snygga så jag lånar en bild från Midbec också:



Midbec Sonata
Och ett golv till det. Det låg ett lackat furugolv i rummet innan - men se dottern ville inte alls ha ett golv med sprickor i (det är springorna mellan plankorna det). Och för att vara ärlig var det ganska slitet. Så det blev klick-golv i ek. Och det där med klick höll på att göra mig vansinnig. Det sa inte alls klick och blev inte alls bra. Mannen (med större tålamod) fick rädda mig. Det handlade om räta vinklar och att lirka ihop golvet (inte våld som jag försökte med).


Foton på klart? Se nästa blogginlägg.

P.S. Vilken tid allt tar jämt! Känns som om vi har hållit på med det här hur länge som helst. I början av september åkte storasyster och då lovade vi lillasyster rummet. Nu är det slutet av november...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...