torsdag 28 november 2013

sovrummet som äntligen blev klart del II

och så här blev sovrummet.

Hon ville ha en dubbelsäng. En dubbelsäng? I min värld har föräldrasovrummet en dubbelsäng. Inga andra rum. Men jag kan ju hålla med om att det är lyxigt med en stor säng. I husprogrammen jag ofta ser på tv så räknar engelsmännen bara sovrum som de rum som rymmer en dubbelsäng. Det verkar som om engelska barn bor många i samma rum med våningssäng när de är små för att när de blir tonåringar få eget rum med dubbelsäng? I alla fall i de familjer som har råd med stora hus.






I samband med att rummet blev klart sålde jag en dagbädd (som kunde göras till dubbelsäng) via en annons-site. När mannen hämtade den sa han muttrande " - när jag var liten hade man en säng hela livet, det här är tredje sängen vår åttaåring får".

Jag förstår vad han menar ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...