onsdag 13 november 2013

stora annorlunda fastighetsobjekt, del I

Den här veckan kommer en serie med "annorlunda" (riktigt stora och lite konstiga (?)) fastighetsobjekt. Här kommer en fastighet jag hittade på Hemnet när jag letade efter B&B till salu:

Köp ett hus och få ett hotell på köpet??? Friluftsvägen 31 "Åsljungagården", Åsljunga, Örkelljunga. Priset anges inte, ge ett bud.
Mäklaren på Fastighetsbyrån skriver:  "Tillfälle till en god affär - lägg ett bud! En fantastisk fastighet med ett drömboende på Hallandsåsen i Åsljunga. Förutom niorums villan byggd med hög klass och kvalité på materialval finns 7 ha mark, en hotell och konferensanläggning och ett antal andra byggnader ink. fyra stallboxar och ett bastuhus."
köp det här huset...

... och få det här på köpet.
Personligen tyckte jag att det här fastighetsobjektet kändes lite övermäktigt och kanske inte inom min budget. Dessutom misstänker jag att Örkelljunga är "mitt ute i ingenting" (med risk för att jag nu gjorde en hel del ortsbor ledsna). Dessutom misstänker jag att "konferensandet" har minskat kraftigt de senaste åren. Företagen bantar på sådana utgifter.

Vad tycker du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...