tisdag 10 december 2013

boendestandard

ibland visar jag (som ett skämt) "veckans värsta hus". Det är hemskheter som jag hittar bland Hemnets husannonser. Jag brukar påpeka att smaken är delad och att det är min egen uppfattning att just de bilderna är veckans värsta.

bildlänk

Smak och vad som är snygg och inte kan ju alltid diskuteras. Det jag egentligen tycker är hemskt är att man ju förstår att det nyss har bott människor i de där husen. Ibland är husen bara omoderna och man förstår av möblerna och tapeterna att det bott gamla människor där. De människorna tyckte nog att deras hur var fina. Det kan jag förstå. Men ibland ser jag husannonser där man ser att säljarna har haft en väldigt låg boendestandard. Det kan vara ett boende som är opraktiskt  utan avlopp dusch och toalett, hus som måste vara kalla, det kan vara stökigt, skitigt och ostädat, eller i vilket fall som helst inget människovänligt boende. Ett fall för Arga Snickaren helt enkelt.


Sen bloggar jag också om de där omåttligt dyra och lyxiga boendena. De där husen som ingen alls har råd med. Men de blanka inredningsmagasinen (och min blogg) innehåller egentligen massor av hus som de flesta människor inte kan köpa eller inreda.


Så den här veckan blir det en hel del på temat veckans värsta. Eller är det bara så det ser ut i de flesta hem som inte är med i heminredningstidningar?

bildlänk


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...