söndag 8 december 2013

köpa och renovera ett slott

Någon som har sett tv-programmet Restoration Home? Finns på Tv8Play här och hos BBC här.  Nyligen visades ett avsnitt om det skotska slottet Cassillis. Jag är grön av avund. Människan har köpt sig 112 rum i ett slott att renovera! Och hon har högvis av pengar. Snacka om att bli avundsjuk? ;)




Ägare beskrivs som "multi-millionaire internet tycoon Kate Armstrong" och berättar att hon "made her fortune after founding comparison website confused.com".  Hmm, hur blir man en Internet tycoon? Hjälper inte att bara vara en simpel programmerare va?
"Despite four years of toil and renovation costs running into millions of pounds Kate says she would do it all again. She adds: 'It has been a labour of love, but I’ve loved every minute of it. Now I have the grand Scottish castle I dreamed of when I was a little girl.'"
 Du kan läsa mer om projektet här. Jag har ju förut skrivit om "min idol" Sarah Beeny och hennes slott - till skillnad från stackars Sarah så verkar ju Kate ha alla pengar som behövs till sitt slott.

Vidhåller - jag är avundsjuk.

1 kommentar:

  1. Hihi ja man blir avundsjuk!!
    Bor själv i och bloggar från Skottland och här finns slott till höger och vänster.... själv bor jag dock i en liten stenstuga :) Har en kategori som heter just Slott på bloggen om du skulle vara intresserad :)
    Hälsningar Fiona

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...