söndag 12 januari 2014

inreda en bar och bardisk

Jag har aldrig ens funderat på att inreda en bar förut. Tycker att bardiskar i hus är riktigt "tacky". Men så hittade jag ett B&B till salu som hade en liten bar. Inte jättesnygg. Men hur skulle det kunna se ut? Jag var tvungen att surfa efter bilder. Rustikt, lantligt, lite gammaldags blev nog temat:

sköna läderfåtöljer är ju inte fel?
rustikt och öppen spis är ett plus! men träpallarna kan jag avstå från.
ett sånt golv!!!
man kan hålla inredningen ljus och fräsch också, se vit bardisk nedan
eller temat  "engelsk herrklubb" med speglar på väggarna
gammaldags eller bara fult? Till salu på Blocket en hel pub-miljö
eller vitt och fräscht?
Jag tyckte det var svårt att hitta snygga bilder? Måste en pub/bar vara mörk, murrig och stökig? Man kan ju gå "all in" och vräka på med konstiga prylar (som nedan) men någon ska ju städa också? Och att ha alla spritflaskor framme är det en god idé? Vore inte ett låsbart skåp med glasdörrar bäst?




2 kommentarer:

  1. Å så mysigt!! Gillar gillar gillar!! Påminner mycket om skotska pubar, den rustika stilen...

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Ja jag antar att de är mycket bättre på bar/pub-inredning i skottland.
    Någon gång vill jag göra en vandring i Skottland. Och övernatta på B&B eller pubar. Skottland ser så vackert ut. Men det slutar alltid med att familjen hellre vill åka till sol och värme på semestern.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...