torsdag 27 februari 2014

Husdrömmar på TV

har du sett TV-programmet Husdrömmar på SVT?
"Vad är det egentligen som händer när man väljer att förverkliga sin stora husdröm? Hur påverkar det livet och relationen? I åtta program följer vi åtta husdrömmar – villor, vindsvåningar, nybyggen och renoveringar."
Jag gillar programmet! Eller jag gillar nästan alla hus-program på tv. Till familjens stora nöje (ironi) - snarare så att de suckar när de ser att jag ser på inredningsprogram igen. Fast lugn, vi har flera tv-apparater i huset...

Programledarna Pernilla Månsson Colt och Gert Wingårdh
Senaste programmet handlade om ett nybygge på Österlen i Brantevik. Jag älskade tomten! Eller tomt, är det så att man måste köpa ett hus och riva huset för att få en tomt på Österlen? 300 m från havet. Vilket läge!! Havet var underbart vackert att se även i januari.

Sen håller jag med Gert Wingårdh om att huset inte var nåt speciellt - och inte särskilt ekologiskt alls. Hur ekologiskt är det att riva ett hus för att bygga ett annat? Saknade budgeten och totalpris också. Den snyggaste detaljen tyckte jag var kaklet runt fönstren.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...