söndag 27 april 2014

förälska sig i hus

hör du till dem som förälskar sig i ett hus? Eller tycker du att det är dumt? Jag tillbringar mycket tid på Hemnet, mest med att "bara titta". Ofta ser jag hus jag tycker är snygga eller som jag "skulle kunna tänka mig". Egentligen är jag inte alls husspekulant just nu. Men så händer det att jag ser ett hus som jag förälskar mig i. Trots att det är "fel" hus jämfört med vad jag vill ha och att jag inte ska ha något annat hus än det jag bor i. Här är ett hus jag förälskat mig i - här vill jag bo på sommaren och bjuda in vänner och familj att umgås:


 

Underbar uppfart, stor rogivande trädgård. Och ytorna inomhus - vilka ytor, vilket ljus!! Listervägen 268 Hosaby, Sölvesborg. Pris 890 000 kr (sänkt från 960 000 kr) - till och med priset är rimligt.

Men sen ser jag att fastigheten har legat på Hemnet 904 dagar - brukar vara någon anledning till det? Jag ser på fastighetskartan och Street View på Google maps och ser att grannhusen ligger alldeles för tätt (för min smak). Utsikten jag vill ha finns inte där och huset i sig är egentligen ganska fult.

det är det gröna huset i mitten längst in som är Listervägen 268 - hur kommer man dit?
grannhuset är också till salu, på de bilderna ser man hur nära husen ligger.

Men visst var det ett annorlunda hus? Tänk att få möblera det huset?! 2,8 km till havet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...