torsdag 12 juni 2014

klickad fastighet

"Det krävs ofta spridning i sociala medier för att en bostad ska hamna på klicktoppen, enligt Staffan Tell, pressansvarig på Hemnet." läs mer här "Drömkåken som fick 28 000 klick".
Onsdags förmiddag lade Hemnet in ett inlägg på Facebook om Öja skola som jag har bloggat om förut.


På eftermiddagen när jag kollade var antalet besökare på Hemnet ca 4 900 på 12 dagar. Klockan 18 var antalet besökare ca 7 000 och nu på morgonen ca 8 000. Hur många som har sett huset nu - det hittar du här.

Det måste ju vara en dröm som mäklare att få "sitt" hus i fokus på det här sättet. Och för säljaren också såklart.  Lite trist för de som är spekulanter och hoppades att bara just de hade trott på det här fastighetsobjektet?

Hur många fler besök och spekulanter leder klicktoppen till egentligen för en mäklare?

Visning på måndag och hade huset legat närmare hade jag gärna kommit ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...